gambar kilang kecantikan

gambar kilang kecantikan

Tuesday, February 16, 2016

KRIM KUNYIT





Kunyit (Curcuma longa) merupakan sejenis rempah yang banyak digunakan dalam kari dan masakan lain Asia Selatan. Kunyit juga digunakan untuk memberi warna kuning pada masakan.Selain kegunaan kepada masakan, kunyit juga terkenal di kalangan masyarakat Melayu dan India dengan khasiatnya sebagai ubat pembersih dalaman badan dan mencantikkan kulit. Di samping itu daun serta bunga kunyit bagi sesetengah masyarakat Melayu memang digemari sebagai ulam.
Khasiat

Suatu kajian telah dilakukan oleh saintis penyelidik dari Universiti Tel Aviv, Israel mendapati kunyit mempunyai sejenis bahan aktif dikenali Curcumin. Dalam dos yang tinggi, unsur itu mampu memberikan kesan terapeutik untuk menentang keradangan. Menurut Dr. Shahar Lev-Ari dari Fakulti Kesihatan Awam, Perubatan Sackler Univeristi Tel Aviv, kajian yang dilakukan bersama para penyelidik lain mendapati Curcumin mampu melawan kanser apabila digabungkan dengan sejenis ubat antiradang yang lain. Curcumin bertindak meneutralkan radikal bebas selain mampu menjadi antioksidan bagi memusnahkan radikal bebas sebagai faktor penyebab utama kepada kewujudan sel-sel kanser.

Krim Kunyit dirumus khas untuk menghilangkan jeragat dan parut-parut jerawat dengan berkesan, diperbuat daripada sumber-sumber alam semulajadi.


1. Mengecutkan jerawat
2. Menghilangkan parut-parut jerawat
3. Menghilangkan jeragat
4. Menghilangkan tompok-tompok dan bintik-bintik hitam
5. Melincinkan faedah krim kunyit thai
6. Mengecutkan jerawat
7. Mengurangkan Pigmentasi/Jeragat dengan berkesan
9. Membersihkan kulit muka
10. Awet muda
11. Melicinkan kulit muka
12. Mencerahkkan kulit muka
13. Boleh mengecutkan jerawat skaligus hilang jerawat yg baru tumbuh
14. Menghilangkan tompok2/bintik2 hitam

HARGA DIJUAL SECARA 500gram / 1kg keatas

siap packing juga disediakan.

Get Clear, Bright & Acne Free Skin



Best Acne Treatment | How to Get Flawless Skin | Skin Care Routine


No comments:

Post a Comment